Retourneren

Een product retourneren is geen enkel probleem. Ongebruikte producten kunnen uiteraard worden teruggestuurd. The Oriental Shop zal de verzendkosten in bepaalde gevallen vergoeden. Het product dient wel aan onderstaande voorwaarden te voldoen. 
De ondernemer vergoedt dan alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 31 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Enkele korte regels betreffende het retourneren:

  1. De consument mag de aankoop binnen 31dagen na ontvangst van het product retourneren.
  2. De retourverzendkosten (van de consument naar de webshop) komen wel voor rekening van de consument.
  3. De webwinkel moet terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument heeft betaald.

Voorwaarden:
Aan de volgende voorwaarden dient een product te voldoen om het te retourneren:

Het een verkeerd product is geleverd.
– Het product dient in gebreken te zijn of wel beschadigd te zijn.

Indien aan bovenstaande voorwaarden is voldaan kunt u bij ons een retoursticker aanvragen waarmee u gratis kunt retourneren (bij het normaal retourneren zijn de verzendkosten op eigen rekening). Alleen voor bestellingen die verkeerd of beschadigd zijn geleverd. Met andere woorden: indien wij een verkeerd product hebben verstuurd of het product is beschadigd geraakt tijdens het vervoer kunt u op onze kosten retourneren.

Komt een bestelling aan en is er iets kapot gegaan tijdens transport laat ons dit zo snel mogelijk weten. Schades moeten binnen 5 werkdagen na afleverdatum bij ons per e-mail gemeld worden.  Wat te doen? Stuur ons een e-mail ([email protected]) met de volgende gegevens:
1. Uw ordernummer

2. Foto’s van de schade en de verpakking

  • 1 foto van de buitenverpakking met het label zichtbaar.
  • 1 foto van de binnenverpakking en het beschermingsmateriaal.
  • 3 foto’s van de artikelen. Dit betekent 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto’s
    Deze foto’s zijn nodig voor het afhandelen van de schade.

3. Het artikelnummer waar het om gaat

Dan handelen wij het zo snel mogelijk af.

Als u het pakket zelf willen opsturen dan kan dat naar het volgende adres:

The Oriental Shop

Egelskoog 7

1822BM Alkmaar

Nederland